Bewegen in corona-tijd; hoe blijf je gemotiveerd?

03-03-2021 - Mireille Dobbelaar

Bewegen in corona-tijd, hoe motiveer je jezelf, je kind of medewerker?

Soms is het lastig om jezelf genoeg beweging te geven of te gunnen als je sportschool of sportvereniging dicht is. De scholen zijn nog steeds niet fulltime voor iedereen toegankelijk evenals de gymlessen. Thuiswerken is ook nog steeds het advies en dus is het lopen van kamer naar kamer om te overleggen collega’s en je wandelingetje tussen de middag met collega’s er ook niet meer bij. De norm voor bewegen voor volwassenen is 2.5 uur matig intensief bewegen per week en minimaal 2 keer per week spier- en botversterkende oefeningen/activiteiten. Voor kinderen tussen de 4 en 18 jaar is de norm 1 uur per dag matig intensief bewegen en minimaal 3 keer per week spier- en botversterkende oefeningen/activiteiten.

Hoe kom je, zeker in deze tijd, voldoende aan je beweging en haal je de beweegnorm? In dit artikel enkele leuke apps en tips die je wellicht kunt gebruiken om toch aan voldoende beweging te komen.

  1. De app Geocoaching. Met behulp van deze app ga je opzoek naar verschillende schatten en voorwerpen. Er zijn verschillende soorten en varianten mogelijk. Leuk voor verschillende leeftijden. Het kan alleen maar natuurlijk ook met een vriend, broer/zus of je vader en moeder. Kijk voor meer informatie: Wat is Geocaching? Ontdek wat Geocachen is en ga snel zelf aan de slag
  2. Samen gezond app. Een leuke app die je activiteiten bijhoudt en waar je vervolgens punten mee kunt verzamelen. Deze punten kun je weer gebruiken om een beloning te kiezen. Dit kan variëren van en kortingsbon bij een bepaalde winkel of dagje uit of deze zijn inzetbaar voor bijvoorbeeld korting op producten. Daarnaast geeft de website nog veel meer tips over een gezonde leefstijl, voeding en bewegen. Dus ook tips om meer te bewegen in deze corona tijd, waarbij sporten buiten de deur lastig is. Thuis sporten (samengezond.nl) Deze app is geschikt voor (jong)volwassenen maar de website geeft zeker ook voldoende tips voor ouders om kinderen op een leuke manier te laten bewegen. Wil je meer informatie of meer ideeën? School dicht? Beweegtips voor je kind (samengezond.nl)
  3. Spelletje spelen en toch bewegen tussen de lessen door of na schooltijd? Leuk met je ouders,  broer of zus! OPOZ gym challenge 16.4.2020 - YouTube

Wil je nog meer leuke uitdagingen aangaan? Kijk dan eens op deze link: OPOZ gym challenge - YouTube

  1. De app strava: deze app is leuk om bij te houden hoeveel je hebt bewogen en je kunt het zelfs met anderen delen en bekijken. Strava? Dit is het en dit kan je ermee. (runnersworld.com)
  2. De app Ommetje. Een leuke app om jezelf, familie, collega’s of werknemers te stimuleren tot bewegen, zonder altijd op dezelfde locatie te zijn! Ommetje - Maak wandelen leuker met deze app - Hersenstichting

Ben je op zoek naar andere manieren van bewegen of heb je stimulans nodig? Hopelijk helpen een van deze websites en apps je op weg! Geen fan van deze digitale weg? Uiteraard kun je ook voldoende beweging halen door met een vriend(in) te gaan fietsen, wandelen, voetballen, skaten etc. of ga met de kinderen samen, hinkelen, touwtjespringen, balspellen etc.

Mocht het dan nog niet lukken of je gezondheid laat het niet toe om te bewegen hoe je wilt? Dan kunnen wij je ook op weg helpen. Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Vul de code in*
Captcha
Velden met een * zijn verplicht!